Användarmanualer
Om inget annat är angett följer det endast med engelska användarmanualer.
Ägare
SousVideShop.se är ett binamn till KitchenTech ApS
Handel på SousVideShop.se ingår hos KitchenTech ApS (CVR 34585261 )
Primära språk
All handel på SousVideShop.se är på svenska.
Användarmanualer är på engelska, om inget annat är angett.
Varor/Avgifter
SousVideShop.se säljer köksutrustning och tillbehör.
Personuppgifter - Skyddande av dina data
För att du skall kunna ingå ett avtal med oss har vi behov av att få tillgång till följande uppgifter:
Namn, adress, telefonnummer och e-mailadress.
Utöver detta lägger vi en cookie i din dator. Denna cookie gör det möjligt för dig att handla i vår webshop och är nödvändig för att du ska kunna lägga varor i varukorgen och genomföra betalning.
Se info om cookie här: https://sousvideshop.se/cookie/
Registrering av dina personliga uppgifter och lagring av dessa föregår alltid inom överensstämmelse med svensk lag.
Personuppgifterna registreras hos sousvideshop.se (Kitchentech ApS) och lagras i fem år och därefter raderas de. Uppgifterna sparas för användning av bokföring och revision i upp till fem år.
Därutöver använder vi dina uppgifter till användning vid försändelser av varor från vårt laget och fakturering via e-conomic ekonomisystem.
Om du skapar ett konto i samband med köp sparar vi dina uppgifter så länge du väljer att ha ett konto hos oss. Uppgifter angivna i förbindelse med registrering av konto och önskelista sparas till du själv väljer att radera uppgifterna.
Dina uppgifter säljs aldrig vidare och ges aldrig vidare till tredje part.
Uppgifterna behandlas av vårt lager och i deras lagersystem i förbindelse med packning och försändelse av dina varor. Vårt lager raderar dina uppgifter 14 dagar efter att dina varor skickats.
Den dataansvariga på sousvideshop.se är Kitchentech ApS.
Som registrerad hos Kitchentech ApS har du alltid rätt till att göra invändningar mot registreringen. Du har även rätt till insikt i vilka uppgifter det är registrerat om dig. Dessa rättigheter har du efter personuppgiftslagen och kontakt i förbindelse kring detta hänvisas till support@sousvideshop.se
Trustpilot
Vi samarbetar med Trustpilot om att samla in kundrecensioner. Efter ditt köp får du ett e-mail med en inbjudan till att recensera ditt köp. I förbindelse med detta skickar vi uppgifter till Trustpilot så de kan skicka tidigare nämnda e-mail till dig.
Google Analytics
Vi använder Google Analytics som är ett statistik-system som mäter trafiken på vår hemsida. Det är med till att ge dig en bättre upplevelse då vi kan optimera sidan på bästa möjliga sätt.
Integritetspolicy
Du har rätt att begära ut information om vilka personuppgifter vi innehar och för vilket ändamål de samlats in.
Om vi innehar detta har du rätt till att få tillgång till en kopia på uppgifterna.
Om en uppgift är felaktigt kan du vända dig till oss för att få dessa uppgifter rättade eller komplettera med ytterligare information.
Du kan begära att vi raderar de uppgifter vi innehar när de inte längre behövs för det ändamål de samlats in för. Uppgifterna kan även begränsas för särskilda syften istället för att raderas.
Du har alltid rätt att radera dina sparade personuppgifter hos oss, undantagsvis om vi enligt lag är skyldiga att bevara uppgifterna.
Har vi registrerade uppgifter har du alltid rätt att göra invändningar om dessa.
De personuppgifter du själv har lämnat har du rätt att få ut och använda på annat håll.
Pristävlingar/Kampanjer
Tävlingsvillkor
På den här sidan hittar du villkoren för deltagande i pristävlingar på Sousvideshop.se
Deltagande
Du kan delta genom att prenumerera på nyhetsbrevet från Sousvideshop.se.
Dragningen av vinnaren sker slumpmässigt och på angivet datum för pristävlingen.
Kontakt
Vi kontaktar vinnaren direkt via e-post och namnet offentliggörs inte på sociala medier eller andra plattformar.
Vinnaren har sedan 14 dagar på sig att svara och ange sin fysiska adress. Utan svar kan rätten till vinsten bortfalla och/eller Sousvideshop.se kan välja att utse en annan vinnare.
Nyhetsbrev:
Skicka nyhetsbrev
Beteendekommunikation via e-post
-Köprekommendationer baserat på tidigare köp
-Intressemejl ang. relevanta intresseområden eller produkter
-Förlorade korgmail
Dina beställningar
Vi skickar dina varor med DHL (Till ditt närmaste DHL ombud) Bring (Företagspaket - Hemleverans).
Därför är det viktigt att du anger ditt mobiltelefonnummer, annars kan din försändelse bli försenad.
Vi skickar din beställning samma vardag eller vardagen efter vi har mottagit din betalning, allt beroende på när på dagen vi mottagit din beställning. Vi skickar i regel dina varor samma vardag som beställningen är gjord om beställningen görs innan kl. 13:00. Notera att vi ej skickar varor på svenska- eller danska helgdagar.
Försäljning görs inte till beställare under 18 år.
Du kan normalt förvänta leverans inom 1-2 vardagar om inte annat framgår på respektive produktsida. Om vi ej kan leverera varan inom avtalad tid kommer du att informeras om anledningen till förseningen utan onödigt dröjsmål.
Om vi av en eller annan anledning inte kan informera om när ordern blir levererad har du rätt till att häva ditt köp, detta gäller även specialbeställningar.
Skulle det ske att vi av misstag säljer en vara som är slutsåld ger vi dig besked utan onödigt dröjsmål. Du kan välja att annullera ordern utan kostnad eller få ordern levererad så snart vi har den på lager igen. Om din order innehåller flera varor och en av dessa är slutsåld väljer du själv om du önskar att få de övriga varorna levererade snarast och den slutsålda när vi har den på lager igen eller om du vill vänta med att få hela ordern levererad samlad då den slutsålda varan åter är på lager, oavsett vad så är det utan extra omkostnader för dig. Din returrätt gäller när du tagit emot sista varan i din order. Vi drar pengarna först när hela leveransen av din order är genomförd.
Om du har angett felaktig leveransadress och beställningen till följd av detta kommer i retur till oss kommer vi att kräva kostnad för frakt om vi skall skicka varan igen. Alternativt kommer beställningen bli annullerad och beloppet för din order(exklusive returfrakt) betalas tillbaka.
Din order ligger och väntar på avhämtning i 14 dagar på uthämtningsstället, därefter blir det returnerad tillbaka till oss.
Direkt efter order skickas ett e-mail till köparen som bekräftar order och innehåller de köpvillkor som godkänts av köparen.
PriceRunner Köpgaranti
Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något problem skulle uppstå. Denna Köpgaranti kostar inget för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.
Köpgarantin innefattar konsumenter som är bosatta i Sverige och gäller i de fall butiker inte tar sitt lagstadgade ansvar inom 60 dagar från ett köp.
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti
Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till den adress du är skriven på.
Ersättning lämnas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor som gäller.
Ja tack, jag vill bli medlem på PriceRunner och gratis få Köpgaranti!
Telefon support
För de flesta svenska abonnemang är det ej någon förhöjd taxa vid samtal till oss. Om du är osäker ber vi dig kontakta din telefonoperatör eller kontakta oss via e-mail: kontakt@sousvideshop.se
Fraktpriser
Vid order under 800 kr är fraktkostnaden 89 kr.
Ordrar på minst 800 kr ger gratis frakt.
Det aktuella fraktpriset för din beställning framgår i varukorgen. Detta pris är det billigaste möjliga fraktpriset du kan använda dig av och varan skickas för avhämtning på det uthämtningsställe som ligger närmast dig.
Det totala priset(varor + frakt) framgår tydligt innan du går vidare till betalning.
Vi levererar i hela Sverige.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar din beställning eller får den sista varan från en beställning innhållande flera varor som levereras enskilt.
Du skall inom 14 dagar från det att du mottagit din order meddela om du ångrar ditt köp. Du ombeds att meddela oss på support@sousvideshop.se. I meddelandet skall du tydligt uppmärksamma att du önskar använda din ångerrätt.
Du kan inte ångra ditt köp genom att endast neka att ta emot din vara utan att samtidigt tydligt meddela oss om detta.
Ångerrätt gäller för samtliga varor, även för presentkort.
Ånger- och Returrätten gäller inte för företagskunder.
Ångerblankett - Hitta du här
Returnering
Du skall skicka din order i retur till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du önskar att ångra ditt köp. Du skall stå för de direkta utgifter i förbindelse med varans retur. Du är ansvarig för varan från det att den levererats, så se till att den returneras ordentligt. Kom ihåg att kontakta vår support innan du returnerar varan då behandlingen av din retur annars kan bli försenad.
Avsaknad av originalemballage kan möjligtvis utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att motta alla pengar i retur rekommenderas att varan skickas i originalemballage.
De flesta av våra varor kan ej returneras som brev utan skall skickas som paket.
Varans skick när du returnerar den
Du är endast ansvarig för minskade av värde på varor som hanterats på annat sätt än nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du testa varan på samma sätt som om du testade den i fysisk butik, men du kan ej ta den i användning. Om varan är använd utöver vad som är beskrivet ovan betraktar vi den som använd, vilket betyder att du vid ånger av köp endast får en del av eller inget av köpesumman i retur, beroende av varans kommersiella värde.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du det belopp du betalat till oss i retur. I tillfälle av värdeminskning på varan som du bär ansvar för dras detta av från köpesumman.
Om du använder din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som är mottagna från dig, inklusive leveranskostnader. Dock ej extra omkostnader till följd av annat val av leverans än den billigaste form av standardleverans som vi erbjuder. Vi återbetalar pengarna till dig utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit meddelande om ditt beslut om att ångra ditt köp. Pengarna återbetalas alltid till det kort du använde vid betalning med mindre du uttryckligen har önskat något annat.
Vi kan avvakta återbetalningen till det att vi mottagit varan i retur om du inte innan dess har visat dokumentation för att du returnerat den. Återbetalning sker inom skälig tid utan onödigt dröjsmål.
Om du ångrar ditt köp skall varan skickas i retur till:
KitchenTech/DDP
Pumpvägen 2
243 41 Höör
Sverige
Notera att vi ej tar emot varor som är skickade med efterkrav.
Om du nekar att ta emot en vara och paketet därmed skickas i retur till oss drar vi av kostnaden för returfrakten. Notera att det i vissa tillfällen kan vara billigare för dig att ta emot paketet och därefter skicka det i retur. Ej uthämtade paket kan kosta upp till 150 kr i returfrakt.
Du kan använda detta formulär när du returnerar varor till oss: http://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf
Reklamation
Köparen har 3 års reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller en del av pengar tillbaka beroende på rådande situation. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att problemet inte uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.
Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid.
Vid reklamation ombeds du att kontakta vår kundservice. Tillsammans försöker vi lösa problemet. Skall varan skickas in till reparation eller ombyte så skickar vi dig en fraktsedel som du kan använda när du skickar tillbaka varan.
Är reklamationen berättigad återbetalar vi dina(rimliga) fraktkostnader samt övriga utgifter vid returnering. T ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Varan skall alltid skickas tillbaka i skyddande emballage och kom ihåg att få kvitto för dina utgifter så vi kan betala tillbaka för dina omkostnader.
Det är viktigt att du sparar kvitto som följer med dina produkter då du ska uppvisa detta vid en eventuell reklamation.
Varan skickas till:
KitchenTech/DDP
Pumpvägen 2
243 41 Höör
Sverige
När du returnerar varan ombeds du att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.
Vi följer ARN vid eventuell tvist.
Ångerblankett - Hitta du här
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se/
Online dispute resolution: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV
Kontakt oss:
kontakt@sousvideshop.se
Betalningsmöjligheter
Vi innehar SSL-certifikat.
Vi tar emot följande typer av betalningsmetoder: VISA, Mastercard, Maestro och Visa Electron.
Kortupplysningar behandlas uteslutande av OnPay och inlöses genom EUROLINE/SEB som uppfyller kraven för PCI DSS.
Webbsidan använder sig av säkerhetslösningen 3D-secure vid kortbetalningar.
SousVideShop.se betalar alla avgifter vid betalning med betalningskort, dock inte eventuella avgifter som din egen bank tillför.
Klarna Faktura
Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan ska oftast betalas inom 14 dagar.
Vid försening av betalning tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta, dessa är enligt Klarnas gällande villkor vid aktuell tidpunkt och följer svensk lag.
Vid Klarna Faktura sker en kreditupplysning.
Klarna Delbetalning
När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.
Vid försening av betalning tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta, dessa är enligt Klarnas gällande villkor vid aktuell tidpunkt och följer svensk lag.
Vid Klarna Delbetalning sker en kreditupplysning.
Beloppet dras från ditt kort först när varan skickas.
Vi följer PUL.
Moms
Alla priser på SousVideShop.se är inkl. svensk moms (25 %).
Vi tar förbehåll vid eventuella fel på hemsidan samt utgående eller utsålda varor.
Alla användarmanualer är på engelska,