Snabb leverans

 Trygg E-handel

 Fri frakt över 700kr

 Säker Betaling

SousVide Supreme®
Anova®
Guide

Er du B2B kunde?

Villkor

Användarmanualer

Om inget annat är angett följer det endast med engelska användarmanualer.


Ägare

SousVideShop.se är ett binamn till KitchenTech ApS
Handel på SousVideShop.se ingår hos KitchenTech ApS (CVR 34585261 )


Primära språk

All handel på SousVideShop.se är på svenska.
Användarmanualer är på engelska, om inget annat är angett.


Varor/Avgifter

SousVideShop.se säljer köksutrustning och tillbehör.


Skydda din data

Registrering av dina personliga uppgifter och hur vi sparar den föregår alltid i överensstämmelse med svensk lag.

Vi sparar endast uppgifter till användning av leverans och fakturering. Detsamma gäller uppgifter till användning av reklamationer. Vi sparar dina uppgifter i 2 år.

Dina uppgifter säljs aldrig vidare till tredje part.

Vi samarbetar med Trustpilot.se och dessa behandlar vissa personliga uppgifter om dig som kund. När du köper något i vår shop får Trustpilot.se ett meddelande om att skicka ett e-mail till dig, där du beds lämna en kommentar på vår service. Trustpilot.se använder utöver detta inte dina uppgifter till något.

Dina uppgifter skickas till vårt lager i Malmö som hanterar alla våra varor. Uppgifterna sparas elektroniskt i postsystemet till användning av paketetiketter med mera.

Dina beställningar

Vi skickar dina varor med Bring. De blir levererade till närmaste Bring Service Point.
Därför är det viktigt att du anger ditt mobiltelefonnummer, annars kan din försändelse bli försenad.
 

Vi skickar din beställning samma vardag eller vardagen efter vi har mottagit din betalning, allt beroende på när på dagen vi mottagit din beställning. Vi skickar i regel dina varor samma vardag som beställningen är gjord om beställningen görs innan kl. 13:00. Notera att vi ej skickar varor på svenska- eller danska helgdagar.
 

Försäljning görs inte till beställare under 18 år.
 

Du kan normalt förvänta leverans inom 1-2 vardagar om inte annat framgår på respektive produktsida. Om vi ej kan leverera varan inom avtalad tid kommer du att informeras om anledningen till förseningen utan onödigt dröjsmål.
 

Om vi av en eller annan anledning inte kan informera om när ordern blir levererad har du rätt till att häva ditt köp, detta gäller även specialbeställningar.
 

Skulle det ske att vi av misstag säljer en vara som är slutsåld ger vi dig besked utan onödigt dröjsmål. Du kan välja att annullera ordern utan kostnad eller få ordern levererad så snart vi har den på lager igen. Om din order innehåller flera varor och en av dessa är slutsåld väljer du själv om du önskar att få de övriga varorna levererade snarast och den slutsålda när vi har den på lager igen eller om du vill vänta med att få hela ordern levererad samlad då den slutsålda varan åter är på lager, oavsett vad så är det utan extra omkostnader för dig. Din returrätt gäller när du tagit emot sista varan i din order. Vi drar pengarna först när hela leveransen av din order är genomförd.
 

Om du har angett felaktig leveransadress och beställningen till följd av detta kommer i retur till oss kommer vi att kräva kostnad för frakt om vi skall skicka varan igen. Alternativt kommer beställningen bli annullerad och beloppet för din order(exklusive returfrakt) betalas tillbaka.
 

Din order ligger och väntar på avhämtning i 14 dagar på uthämtningsstället, därefter blir det returnerad tillbaka till oss.
 

Direkt efter order skickas ett e-mail till köparen som bekräftar order och innehåller de köpvillkor som godkänts av köparen.


Telefon support
För de flesta svenska abonnemang är det ej någon förhöjd taxa vid samtal till oss. Om du är osäker ber vi dig kontakta din telefonoperatör eller kontakta oss via e-mail: kontakt@sousvideshop.se
 

Fraktpriser

Vid order under 700 kr är fraktkostnaden 99 kr.
Ordrar på minst 700 kr ger gratis frakt.

Det aktuella fraktpriset för din beställning framgår i varukorgen. Detta pris är det billigaste möjliga fraktpriset du kan använda dig av och varan skickas för avhämtning på det uthämtningsställe som ligger närmast dig.
Det totala priset(varor + frakt) framgår tydligt innan du går vidare till betalning.
Vi levererar i hela Sverige.
 

Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar din beställning eller får den sista varan från en beställning innhållande flera varor som levereras enskilt.
 

Du skall inom 14 dagar från det att du mottagit din order meddela om du ångrar ditt köp. Du ombeds att meddela oss på support@sousvideshop.se. I meddelandet skall du tydligt uppmärksamma att du önskar använda din ångerrätt.
Du kan inte ångra ditt köp genom att endast neka att ta emot din vara utan att samtidigt tydligt meddela oss om detta.

Ångerrätt gäller för samtliga varor, även för presentkort.

 

 

Returnering
Du skall skicka din order i retur till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du önskar att ångra ditt köp. Du skall stå för de direkta utgifter i förbindelse med varans retur. Du är ansvarig för varan från det att den levererats, så se till att den returneras ordentligt. Kom ihåg att kontakta vår support innan du returnerar varan då behandlingen av din retur annars kan bli försenad.

 

Avsaknad av originalemballage kan möjligtvis utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att motta alla pengar i retur rekommenderas att varan skickas i originalemballage.

 

De flesta av våra varor kan ej returneras som brev utan skall skickas som paket.

 

Varans skick när du returnerar den
Du är endast ansvarig för minskade av värde på varor som hanterats på annat sätt än nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du testa varan på samma sätt som om du testade den i fysisk butik, men du kan ej ta den i användning. Om varan är använd utöver vad som är beskrivet ovan betraktar vi den som använd, vilket betyder att du vid ånger av köp endast får en del av eller inget av köpesumman i retur, beroende av varans kommersiella värde.
 
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du det belopp du betalat till oss i retur. I tillfälle av värdeminskning på varan som du bär ansvar för dras detta av från köpesumman.
 
Om du använder din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som är mottagna från dig, inklusive leveranskostnader. Dock ej extra omkostnader till följd av annat val av leverans än den billigaste form av standardleverans som vi erbjuder. Vi återbetalar pengarna till dig utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit meddelande om ditt beslut om att ångra ditt köp. Pengarna återbetalas alltid till det kort du använde vid betalning med mindre du uttryckligen har önskat något annat.
 
Vi kan avvakta återbetalningen till det att vi mottagit varan i retur om du inte innan dess har visat dokumentation för att du returnerat den. Återbetalning sker inom skälig tid utan onödigt dröjsmål.
 
Om du ångrar ditt köp skall varan skickas i retur till:
KitchenTech/DDP
Kantyxegatan 25
213 76 Malmö
Sverige
Notera att vi ej tar emot varor som är skickade med efterkrav.
 
Om du nekar att ta emot en vara och paketet därmed skickas i retur till oss drar vi av kostnaden för returfrakten. Notera att det i vissa tillfällen kan vara billigare för dig att ta emot paketet och därefter skicka det i retur. Ej uthämtade paket kan kosta upp till 150 kr i returfrakt.
 
Du kan använda detta formulär när du returnerar varor till oss: http://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf

 

Reklamation

Köparen har 3 års reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller en del av pengar tillbaka beroende på rådande situation. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att problemet inte uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.
 

Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid.
 

Vid reklamation ombeds du att kontakta vår kundservice. Tillsammans försöker vi lösa problemet. Skall varan skickas in till reparation eller ombyte så skickar vi dig en fraktsedel som du kan använda när du skickar tillbaka varan.
 

Är reklamationen berättigad återbetalar vi dina(rimliga) fraktkostnader samt övriga utgifter vid returnering. T ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Varan skall alltid skickas tillbaka i skyddande emballage och kom ihåg att få kvitto för dina utgifter så vi kan betala tillbaka för dina omkostnader.

Det är viktigt att du sparar kvitto som följer med dina produkter då du ska uppvisa detta vid en eventuell reklamation.
 
Varan skickas till:
KitchenTech/DDP
Kantyxegatan 25
213 76 Malmö
Sverige
 
När du returnerar varan ombeds du att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.
 

Vi följer ARN vid eventuell tvist.
 

ARN
Kungsholmstorg 5

Stockholm
 

http://www.arn.se/
Online dispute resolution: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

Kontakt oss:
kontakt@sousvideshop.se


Betalningsmöjligheter


Vi innehar SSL-certifikat.
 

Vi tar emot följande typer av betalningsmetoder: VISA, Mastercard, Maestro och Visa Electron.
Kortupplysningar behandlas uteslutande av ePay och inlöses genom EUROLINE/SEB som uppfyller kraven för PCI DSS.

SousVideShop.se betalar alla avgifter vid betalning med betalningskort, dock inte eventuella avgifter som din egen bank tillför.
 

Klarna Faktura
Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan ska oftast betalas inom 14 dagar.

Vid försening av betalning tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta, dessa är enligt Klarnas gällande villkor vid aktuell tidpunkt och följer svensk lag.

Vid Klarna Faktura sker en kreditupplysning.

 

Klarna Delbetalning
När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.

Vid försening av betalning tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta, dessa är enligt Klarnas gällande villkor vid aktuell tidpunkt och följer svensk lag.

Vid Klarna Delbetalning sker en kreditupplysning.

 

Beloppet dras från ditt kort först när varan skickas.


Vi följer PUL.


Moms

Alla priser på SousVideShop.se är inkl. svensk moms (25 %).

Vi tar förbehåll vid eventuella fel på hemsidan samt utgående eller utsålda varor.
Alla användarmanualer är på engelska,